2013. augusztus 12., hétfő

-004-

olyan az arcom, mint a tied
tökéletes vagyok minden tökéletlenségemben
te akartad, hogy ilyenné legyek s mégis tőlem kérem számon kilétemet
mindnyájan egyformák és egyenlőek vagyunk,
oszthatatlanok a mindenséggel,
csak érteném megkérdőjelezhetetlen igazságosságodat
az éhezők korgó gyomrában, a szomjazók szájában s a gyilkosok véres kezében;
valaki van, valaki jobb és igazabb
s másvalaki eljött és meghalt...

sakktáblán táncolok
a paraszt vagyok, elől és haladok egyre csak előre
ámítanak, kínálnak mindenfélékkel
hazudnak, hazudok neked, hogy haladjak előre
egyre csak előbbre
feketéről fehérre, négyzetről négyzetre,
mert az arcom olyan, mint a tied
tökéletes vagyok minden tökéletlenségemben;
én nem ezt akartam s mégis ez lettem...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése